دستگاه ها و ماشینری سیلوی مرکز تجدید می گردد

سیلوی مرکز 02.jpg

15 جوزا 1401

 جلسه ی هیئت مدیره ی شرکت دولتی سیلوی مرکز تحت ریاست ادیب الله محب، نماینده وزارت مالیه و رئیس هیئت مدیره آن شرکت با اشتراک اعضای هیئت مدیره در تالار ریاست عمومی شرکت های دولتی دایر گردید.
در این جلسه طبق آجندا در نخست رئیس هیئت مدیره شرکت سیلوی مرکز گزارش فعالیت ها، کارکردها و دستآوردهای آن شرکت را ارائه کرد. همچنان در رابطه به تجدید ماشینری، طرح ده لین داش فابریکات نان پزی، تصویب پلان مالی ۱۵ ماهه ی شرکت، تقرر معاون مالی و اداری آن شرکت، چالش ها و راه های برون رفت از آن و دیگر مسائل مرتبط بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است که سیلوی مرکزی در گذشته دوهزار کارمند داشت و روزانه یکصد تن نان تولید می کرد، رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی درنظر دارد تا با تجدید ماشینری و طرح لین داش فابریکات نان پزی دوباره فعالیت های این شرکت را احیا نماید.
هر چند فعالیت سیلوی مرکز  از چندی بدینسو به شکل ابتدائی آغاز گردیده است با آنهم شرکت در بخش ذخیره و پروسس گندم، تولید آرد و انواع نان، ناشتا، روت و کلچه فعالیت می نماید و محصولات خود را از طریق ۳۳ غرفه فعال در نواحی مختلف شهر کابل به قیمت ارزانتر و با کیفیت بهتر به شهروندان عرضه می کند.
انتظار می رود که با  گسترش فعالیت های تجارتی این شرکت تخمینا شرکت تا ۳۵ میلیون عواید اساسی و غیر اساسی بدست آورد، که از این عواید بدست آمده شرکت می تواند سالانه تا ۸ میلیون  مفاد خالص  به بودجه ی دولت واریز نماید.