پروسۀ چک Cطیاره های د آریانا افغان هوایی شرکت پایان یافت

آریانا 03.jpg

16 جوزا 1401

پروسه ی چک سی (C Check) طیاره ایربس ۳۱۰ د آریانا افغان هوایی شرکت به پایان رسید. این پروسه از چندی قبل توسط پرسونل داخلی شرکت دولتی د آریانا افغان هوائی شرکت طبق معیارهای بین المللی در هنگرهای جدید آن شرکت آغاز گردیده بود.
چک C یکی از مراحل چک‌های دوره‌ای تعمیر و نگهداری طیاره است که پس از ۱۰ چک A انجام می‌شود و تضمین کننده سلامت و ایمنی پرواز هواپیما است. 
نظارت ها نشان می دهد که توانمندی کاری پرسونل شرکت دولتی آریانا افغان از نظر عملکرد بسیار مثبت و مطابق به معیارهای بین المللی می باشد که برای نخستین بارتمام مراحل این چک‌های دوره‌ای را بدون وابستگی به خارج از کشور انجام می دهند.
گفتنی است که در چک C اقدامات بیشتری نسبت به چک A بر روی طیاره انجام می‌شود و مدت ترمیم طیاره ها نیز بیشتر است. در چک A مدت زمان ترمیم طیاره الی یک هفته است. در چک C  این زمان به ۱۰ روز الی یکماه می رسد، چراکه با توجه به برنامه تعمیراتی جزییات بیشتری چک می شود. در این پروسه، چوکی‌های طیاره برداشته می‌شود. ساختار دیوارهای بدنه طیاره بررسی می‌شود،  بررسی های روی موتور طیاره بیشتر می‌شود و بسیاری از نقاط کابین، پنل‌های روی بدنه، بال، فلپ‌ها و … باز می‌شود و نهایتا  طبق زمان تعیین شده امور نظارت و ترمیم به پیش می رود.