شرکت دولتی مسافربری ملی بس با بکارگیری ۵ عراده بس دوباره در شهر کندهار به فعالیت آغاز کرد

ملی بس 04.jpg

12 سرطان 1401

شرکت دولتی مسافربری ملی بس در یک اقدام تازه ۵ عراده موتر قابل ترمیم را بازسازی نموده و امروز در شهر کندهار آنرا بکار گرفت.
به گفته‎ی مسئولین شرکت دولتی مسافربری ملی بس در شهر کندهار هم اکنون شرکت در شهر کندهار دارای ۵۵ عراده بس قابل ترمیم می باشد، که با ترمیم دوباره و  بکارگیری آن تا اندازه زیادی مشکلات ترانسپورتی مردم کندهار مرفوع خواهد گردید. مسئولین شرکت دولتی ملی بس در شهر کندهار افزودند که شرکت در نظر دارد تا در آینده نزدیک ۵ تا ۱۰ عراده بس جدید را ترمیم و آنرا در لین های مختلف شهر کندهار راه اندازی نمایند.
گفتنی است که شرکت دولتي مسافربري ملي بس يگانه اداره ارائه کننده خدمات ترانسپورتي ارزان قيمت در شهر کابل و سراسر ولايات کشور مي باشد که از شش دهه بدينسو اين خدمات را براي مردم ارائه مي نمايد. این شرکت برای نخستین بار در سال ۱۳۳۴ با سرمایه ابتدایی ۳۰۰ میلیون افغانی و دارا بودن ۱۲۰ بس آغاز به کار کرد. شرکت بعد از چندین سال فعالیت پس از آن که نتوانست میزان درآمد و مصارف خود را مدیریت کند، ورشکست گردیده و از آن زمان نتوانست که به خودکفائی مالی برسد.
مسئولین شرکت نامبرده می گویند اکنون رهبری دولت افغانستان در نظردارد تا تمام شرکت های دولتی را به صورت تدریجی با خودکفائی مالی برسانند و آنرا به عنوان یکی از چشمه های بزرگ عایداتی برای کشور مبدل سازند. ایشان علاوه نمودند در اثر سعی و تلاش رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی و شرکت نامبرده، قرار است که یک پلان جامع تمام بس های قابل ترمیم، بازی گردند و در پایتخت و شهرهای کلان کشور مورد بهره برداری قرار بگیرند.
قابل یادآوریست که در حال حاضر بخش بزرگ از منبع عوایدی تصدی ملی را کرایه جایدادهای آن تشکیل می دهد، مطابق به راهکاری که دولت به خاطر فعال ساختن این شرکت مهم روی دست دارد، تبدیل شرکت دولتی ملی بس به عنوان چشمه های عایداتی جدید و ترمیم و بکارگیری وسایط قابل ترمیم  می تواند که این بخش مهم را به صورت تدریجی به پا ایستاده نماید، که بکارگیری بس های قابل ترمیم و آغاز فعالیت دوباره شرکت دولتی ملی در شهر کندهار در این راستا قابل ارزیابی می باشد.