گزارش شرکت دولتی و مختلط آفتنتو مبنی بر حصول پول آن شرکت

افتنتو 02.jpg

30 سرطان 1401

شرکت دولتی مختلط افتنتو موضوع برداشت خوسرانه اجناس شرکت که شامل ( ۱۱۰۰۰ ) هزار پایه تلویزیون  را  به قیمت مجموعی آن( ۴۷۸۵۰۰ ) دالر امریکایی و ( ۱۹۰۰ ) کارتن آبگرمی به قیمت ( ۱۱۸۷۵۰ )دالر آمریکایی در سال های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ که مبلغ مجموعی آن در حدود شش صد هزار دالر آمریکایی بالغ می گردید، به نهادهای عدلی و قضائی کشور مطرح نمود، نهادهای مذکور تحصیل مبلغ مذکور را بالای شخص ذیدخل هدایت داد ولی موصوف حاضر به پرداخت دین خویش طی سه دهه نگردید. بعد در مقابل پول مذکور نهادهای عدلی و قضائی کشور ۸ باب دوکان مارکیت شخص ذیدخل را در شهر مزار شریف در سال ۱۳۹۲ محاکم کشور فیصله نمود و اعلان به فروش آنرا داد ولی هیچکس حاضر به خرید آن نشد و از سوی دیگر شخصی مذکور و افراد وابسته وی نیز بخاطر تخلیه ۸ باب دوکان مسایل حقوقی را طی سالیان متمادی که گویا قبلا نزد اونا سرقفلی و گروه است مشکل ایجاد کرده مانع تسلیمی دکاکین به شرکت شدند.
بعد از تغییر رهبری شرکت دولتی مختلط افتنتو رئیس عامل نو شرکت محترم احمد فردین ضیایی در رآس هیئت به ولایت بلخ سفر کرد و در بدل پول شرکت ۸ باب دوکان شخص ذیدخل را رسما تسلیم گرفت .
که با تسلیم گیری دوکان های یاد شده جمعا مبلغ ( ۶۵۶۰۰۰  )دالر آمریکایی حصول گردیده و شرکت توانست که پول های غیر قابل حصول سی سال قبل از امروز را حصول نماید.
در بدل حصول پول های یاد شده از یک سو شرکت توانست که جلو تصرف دارائی های خویش را بگیرد و با بدست آوردن ۸ باب دکاکین سرمایه شرکت بعد سه دهه افزایش یافت و از سوی دیگر شرکت دولتی مختلط آفتنتو با بدست آوردن سرمایه خویش اکنون از این سرمایه عواید ماهوار شرکت بعد از تاریخ ۲۴ جوزا ۱۴۰۱ نظر به گذشته دو برابر گردید. 
که با این سرمایه و عواید ماهوار می تواند که بخشی از مشکلات شرکت را رفع نموده و از آن در بخش تقویت فعالیت ها جهت احیای مجدد شرکت استفاده نماید.
که طی جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ هیت مدیره شرکت؛ کمیته اجرایوئی شرکت پلان خویش را با این روحیه دلسوزانه و مسئوولیت پذیر اعلان نمود که با حمایت و همکاری مسوولین ذیصلاح در آینده بمنظور تطبیق سایر حصول پول ها و جایداد ها این شرکت و دو باره آغاز فعالیت اساسی بعد سالیان یاد شده و بلند بردن سطح عواید، تحقق پلان های انکشافی و کوشش بیشتر در مسائل حقوقی و بدست آوردن نتیجه های فیصله به نفع شرکت دولتی آفتنتو روی دست گرفته شده است.
که هیت مدیره شرکت دولتی مختلط افتنتو از کارکرد و دستاورد در وقت کم رئیس عامل نو شرکت محترم احمد فردین ضیایی ابراز قدردانی نمودند و با تفویض تقدیرنامه اضافه نمودن اینکه حصول نمودن پول و ملکیت شرکت دولتی که بیت المال محسوب می شود از نزد افراد زورگو و غاصب دستاورد بلکه تنها به شرکت نه بلکه بریاست عمومی شرکتهای دولتی، وزارت مالیه و امارت اسلامی افغانستان می باشد.