شرکت دولتی سپین زر کندز بعد از چهل سال توقف دوباره به فعالیت آغاز کرد

سپین زر خبر 01.jpg

3 حمل 1402

الحاج مولوی هدایت الله بدري، سرپرست وزارت مالیه در آخرین روز کاری اش طی سفر به ولایت کندز چندین بخش تولیدی شرکت دولتی سپین زر کندز را افتتاح کرد.


به گفتۀ مسوولان شرکت دولتی سپین زر کندز علاوه بر فابریکه تولید روغن، کارخانه های تولید کاغذ، تولید پنبه محلوچ، تولید صابون، دستمال کاغذی، تولید یخ، بوتل سازی و برخی بخش های فرعی دیگر آن دوباره به فعالیت آغاز نموده است. با فعالیت دوباره شرکت دولتی سپین زر کندز ضمن آنکه عواید ملی کشور افزایش می یابد زمینه کار و اشتغال زائی برای ۳۰۰۰ نفر نیز فراهم می شود.


محترم عبدالحمید آخند زاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی در رابطه به افتتاح این شرکت گفت که خوشبختانه وضعیت کنونی شرکت نسبت به گذشته تغییر قابل ملاحظه ای نموده و شرکت توانسته است که دوباره جایگاه خود را احیا نماید. وی علاوه کرد که برای فعال سازی و مدرن سازی ماشینری و تجهیزات این شرکت در حدود ۵۰۰ هزار دالر آمریکایی سرمایه گذاری شده است.


محترم آخندزاده اضافه کرد که فعالیت های اساسی شرکت سپین زر آغاز گردیده است و هنوز هم روی سائر بخش های این شرکت جریان دارد. تلاش می گردد تا سطح تولیدی این شرکت افزایش یابد، رئیس عمومی شرکت های دولتی علاوه کرد که رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی  تلاش می نماید تا با توجه با جایگاه تاریخی شرکت سپین زر، اقلام تولیدی این شرکت را به مارکیت های ملی و بین المللی عرضه نمائیم.


 بعد از تحولات سیاسی در کشور، رهبری شرکت های دولتی به خصوص حکومت افغانستان تلاش می نماید تا شرکت های دولتی دوباره فعال گردند و به حیث یک چشمه عایداتی به بودجه دولت کمک نمایند.


قرار است که در آینده های نزدیک ماشینری این شرکت جهت بلند بردن ظرفیت تولیدی و اقتصادی این شرکت توسعه یابد تا شرکت بتواند برخی نیازمندی شهروندان را در رابطه به برخی اقلام مصرفی مرفوع نماید.