دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابو حنیفه (رح) در شهرکابل افتتاح شد

خبر.jpg

25 سرطان 1402

دومین نمایشگاه ملی و بین الملی ( امام ابو حنیفه رح ) از سوی اتاق محترم تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با همکاری شرکت دولتی انکشاف صنایع دستی، سایر وزارتخانها و نهاد های خصوصی امروز در شهر کابل افتتاح شد. این نمایشگاه که قرار است به مدت یک هفته در نمایشگاه بین المللی افغانستان برگزار گردد،  در آن محصولات و تولیدات صنعتی، زراعتی، ساختمانی، معدنی، صنایع‌ دستی، تجهیزات طبی، دوا و دیگر محصولات و تولیدات داخلی، به نمایش گذاشته می‌شود.
مسولین دولتی هدف از برگزاری این نمایشگاه؛ بازاریابی برای تولیدات و محصولات کشور، شناسایی نیازمندی‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان در بازار رقابت، افزایش فروشات، تقویت سهم بازار و گسترش روابط تجاری با کشورهای جهان  خواندند.
به گفته مسئولین دولتی در این نمایشگاه بیشتر از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی در یک هزار غرفه، تولیدات و محصولات خویش را به نمایش گذاشتند. ایشان افزودند که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها برای رشد تولیدات داخلی و آشنایی جهان با کالاهای تولیدی افغانستان مهم می‌باشد.
در این نمایشگاه مقام های اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از تمام تاجران ملی و متشبثین خصوصی خواستند که برای رشد تولیدات داخلی و رشد اقتصاد کشور تولیدات شانرا به نمایش بگذارند و از شهروندان خواستند که از تولیدات داخلی استفاده نمایند.
گفتنی است که در حاشیه این نمایشگاه، نشست تجارتی (B2B) میان تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی نیز برگزار می گردد که فرصت مناسبی جهت شریک‌سازی فرصت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری‌ها، عقد تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و گسترش روابط تجارتی میان شرکت‌های داخلی و خارجی را مساعد می‌سازد.