به منظور جذب کارمندان در شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان از ۳۲۰۰ تن امتحان اخذ گردید

خبر.jpg

13 عقرب 1402

امتحان استخدام کارمندان مسلکی در شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان – وزارت مالیه از طریق ادارۀ ملی امتحانات طی مراسمی در تالار تمیم انصاری (رض) پوهنتون کابل اخذ گردید.
در این مراسم، الحاج عبدالحمید آخند زاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی، انجنیر محمد نصیر رحیمی (انجنیر حسن)، رئیس عمومی و اجرایی شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان، مولوی احمد شاه شاکر، رئیس منابع بشری وزارت مالیه، شیخ عبدالباقی حقانی، رئیس اداره ملی امتحانات، دوکتور اسامه عزیز، رئیس پوهنتون کابل و شماری دیگر از مسئولین امارت اسلامی افغانستان اشتراک داشتند.
دوکتور اسامه عزیز، رئیس پوهنتون کابل طی سخنانش در این مراسم گفت، جای بسیار خوشی است که امتحان در راستای جلب و جذب جوانان تحصیل کرده و مستعد اخذ می گردد. در این شکی نیست که در امارت اسلامی اشخاص به اساس لیاقت و شایستگی خویش طی یک پروسه بسیار شفاف و قانونی در ادارات تقرر حاصل می نمایند. امتحان امروزی یک ثبوت از چنین پروسه می باشد.
شیخ عبدالباقی حقانی، رئیس اداره ملی امتحانات طی سخنانش گفت، ترقی و پیشرفت بسیاری کشور های مدرن امروزی، ناشی از استفاده افراد مستعد، مسلکی و متعهد بوده است و الحمدالله امروز در افغانستان عزیز زمینه کار برای افراد نخبه و تحصیل کرده فراهم است و امتحان امروز به منظور جلب قشر جوان تحصیل کرده و مستعد راه اندازی گردیده تا به آنها فرصت خدمت داده شوند تا باشد که کشور ما بسوی ترقی رهنمون گردد.
وی از شفاف بودن امتحان اطمنیان داده افزود؛ که در تاریخ افغانستان پروسه ای چنین شفاف وجود نداشته و از جوانان خواست تا کمال آرامش و اطمینان امتحان داده و مصدر خدمت گردند.
انجنیر محمد نصیر رحیمی، رئیس عمومی و اجرایی شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در مورد تاریخچه و فعالیت های شرکت متذکره معلومات ارائه نموده گفت، اکنون زیر چتر استقلال و حاکمیت امارت اسلامی زمینه خدمت به کادرهای مسلکی میسر گردیده است. شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان تلاش می نماید افراد متخصص و متعهد جهت پیشبرد هرچه بهتر امور خویش استفاده نموده و با استفاده از ظرفیت های مسلکی داخلی این شرکت را به مثابه شرکت های بین المللی با میلیارد ها سرمایه و صدها هزار تن پرسونل با توانایی های لازم و خدمت به وطن مبدل سازد.
وی از اداره ملی امتحانات، پوهنتون کابل و وزارت مالیه بخاطر همکاری شان در راستای برگزاری شفاف این امتحان ابراز قدر دانی نمود.
قابل یاد آوریست که امتحان ۱۳۳ بست شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان همزمان در سه ولایت کابل، بلخ و هرات برگزار گردید که در آن ۳۲۰۰ نفر اشتراک ورزیده بودند.