ارزیابی فعالیت ها و عملکرد شرکت های دولتی نساجی نخی و پشمینه بافی کندهار

خبر.jpg

14 قوس 1402

کارکردها وعملکردهای شرکت های دولتی نساجی نخی و پشمینه بافی کندهار توسط هیئت مدیره و کمیته تخنیکی ریاست عمومی شرکت های دولتی وزارت مالیه مورد ارزیابی قرار گرفت.
این ارزیابی ها به هدف ارتقای عملکرد شرکت های دولتی بر اساس استتندردهای مالی است که طی آن کارکردها و عملکردهای شرکت بهتر شده و در نهایت شرکت به بهره وری می رسد.
به سلسله ارزیابی شرکت های دولتی، دیروز شرکت های دولتی نساجی نخی و پشمینه بافی کندهار در بخش های تولیدات و خدمات، وضعیت مالی، سرمایه موجود، طرح ها و پلان های شرکت در بخش تجارتی، وضعیت منابع بشری، فرصت ها، چالش ها، تهدیدهای محیطی و دیگر مسائل مرتبط مورد ارزیابی قرار گرفت.
در این نشست از مشکلات موجود فرا راه تطبیق پلان های امور شرکت متذکره نیز یادآوری بعمل آمد که از سوی کمیتۀ تخنیکی ریاست عمومی شرکت های دولتی و هئیت مدیرۀ آن شرکت راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات پیشنهاد گردید.
قابل یادآوری است که هدف از ارزیابی شرکت های دولتی بهبود فعالیت ها و عملکرد شرکت می باشد تا شرکت ها بتوانند به صورت تدریجی به خودکفایی مالی برسند و بخشی از عواید شانرا از درک مازاد مفاد و مالیات به بودجه دولت کمک کنند.