ورکشاپ آموزشی و تطبیقی نمرات کارت متوازن برای شرکت های دولتی برگزار شد

کارت متوازن.jpg

18 میزان 1401

ورکشاپ  آموزشی و تطبیق نمرات کارت متوازن امروز تحت ریاست محترم عبدالحمید آخند زاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی در تالار ریاست عمومی شرکت های دولتی برگزار شد.
در این ورکشاپ هیئت رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی و شماری از شرکت های دولتی اشتراک داشتند، در نخست محترم آخند زاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی ضمن افتتاح این ورکشاپ دو روزه به تمام شرکت های دولتی یادآور شد که باید به فعالیت های اساسی شان توجه داشته و سطح عملکرد سازمان مربوطه شانرا ارتقا دهند. وی علاوه کرد که شرکت های دولتی به عنوان یکی از چشمه های عایداتی باید کارت امتیازی متوازن را برای بهبود فعالیت ها و عملکرد شرکت تطبیق نمایند تا شرکت ها بتوانند به صورت تدریجی به خودکفایی مالی برسند و بخشی از عواید شانرا به بودجه دولت واریز نمایند.
همچنان در این ورکشاپ طی یک پرزنتیشن به اشتراک کنندگان در رابطه به تعریف کارت امتیازی متوازن، نحوۀ اجرا و تطبیق آن در شرکت های دولتی، معیارهای کلی برای تدوین کارت امتیازی متوازن، مراحل اجرای کارت امتیازی متوازن برای شرکت ها، اجزای اصلی کارت متوازن که شامل معیاری های مالی، معیاری های مشتری، معیاری های عملیاتی و معیارهای رشد و یاد گیری است،  به مسئولین شرکت های دولتی معلومات ارائه گردیده و موارد یاد شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
قابل یادآوری است که کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) یک ابزار مدیریتی برای اجرای استراتیژی است که به مدیران اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی بر روند اجرای فعالیت‌ها توسط کارمندان نظارت داشته باشند و نتایج این فعالیت‌ها را بررسی و کنترل نمایند.