شرکت پنبه و روغن نباتی بلخ در سال جاری بیش از ۴۷ تُن پختۀ دانه دار را از زارعین کشور خریداری کرد

روغن و نباتی بلخ 01.jpg

14 قوس 1401

شرکت دولتی پنبه و روغن نباتی بلخ در سال جاری توانست که بیشتر از ۴۷ تُن پختۀ دانه دار خریداری نماید. این خریداری در مقایسه با بیست سال اخیر بسیار بی سابقه می باشد. پنبه دانه یکی از محصولات عمده و اساسی زراعتی در افغانستان می باشد که از دانه های آن در روغن غذایی استفاده می گردد.
خریداری پنبه برای دهاقین و هموطنان ما یک نوید خوبی است زیرا پس ازین درقسمت رشد و تقویه زراعت کشور با دهاقین همکاری  صورت گرفته و با خریداری محصولات زراعتی کشور تولیدات روغنی با کیفیت و مفید با کم ترین قیمت به بازارهای داخلی عرضه می شود.
همچنان فابریکۀ پروسس پختهء دانه دار (حوزه‌اول) شرکت دولتی پُنبه و روغن نباتی بلخ به فعالیت اساسی آغاز نموده که الی امروز تاریخ ۸ قوس ۱۴۰۱ بیشتر از ۸۰۰ عدل پختهء محلوچ تولید نموده و آماده فروش به بازار های داخلی و خارجی می باشد. 
از سویی در ماه قوس سال ۱۴۰۱ فابریکات نباتات تیلی شرکت دولتی پُنبه و روغن نباتی بلخ مجدداً در قسمت تولید روغن پنبه دانه، کُنجاره ،پوستک و مواد صابونی  فعالیت خویش را آغاز نموده است که تولیدات آن روزانه روانه بازار می شود.
قابل یادآوریست که تولید شرکت دولتی پنبه و روغن نباتی بلخ ضمن آنکه از کیفیت بسیار مرغوب برخوردار است، قیمت آن نسبت به امتعه مشابه خارجی به مراتب نازل تر است.