جلسه هماهنگی به منظور بهبود امور شرکت های دولتی برگزار شد

ریاست عمومی خبر.jpg

25 دلو 1401

جلسه هماهنگی به منظور بهبود امور شرکت های دولتی به ریاست مولوی حمدالله زاهد معین اداری وزارت مالیه در هوتل انترکانتیننتال برگزار گردید.
در این جلسه که هیئت رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی و شماری از روسا و مسئولین شرکت های دولتی اشرتاک داشتند، در رابطه به چگونگی بهبود امور شرکت های دولتی، افزایش عواید شرکت های دولتی و کمک به بودجه ملی از طریق پرداخت مالیات و مازادمفاد، بلند رفتن سطح اطاعت پذیری شرکت ها، گسترش فعالیت های تجارتی شرکت ها و مدیریت بهتر شرکت های دولتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در نخست مولوی حمدالله زاهد، معین اداری وزارت مالیه سخنرانی نموده و با اشاره به اهداف شرکت های دولتی، به مسئولین شرکت ها هدایت داد تا در قسمت توسعه فعالیت های اساسی شرکت ها توجه جدی نمایند. وی علاوه کرد که شرکت ها باید به خودکفائی تدریجی مالی برسند و از طریق درآمدهای عوایدی شان بودجه دولت را کمک نمایند.
الحاج مولوی عبدالحمید آخندزاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی هدایات، اوامر و سفارشات لازم را به رؤسا و مسئولی شرکت های دولتی به خاطر بهبود امور شرکت ها داده و از شرکت ها درخواست کرد تا در قسمت بهبود فعالیت های تجارتی شان تلاش نمایند.
همچنان در این نشست عبدالرحمن عطاش، رئیس شرکت انکشاف ملی و انجینیر حسن، رئیس شرکت نفت و گاز افغانستان به نمایندگی از شرکت های دولتی در رابطه به فعالیت ها، دستاوردها و مدیریت بهتر شرکت های دولتی سخنرانی نمودند.