شرکت دولتی افسوتر برای نخستین بار چهار محموله تجارتی ۲۵ تنی را به کشور اوزبیکستان انتقال داد

افسوتر خبر ۰۱.jpg

30 دلو 1401

در ادامه فعالیت های بیرون مرزی شرکت دولتی ترانسپورتی افسوتر، این شرکت  برای نخستین بار بعد از استقرار نظام امارت اسلامی افغانستان توانسته است که ۴ کانتینر ۲۵ تنی محموله های تجارتی را به کشور اوزبیکستان دهد.
رئیس عمومی شرکت دولتی ترانسپورتی افسوتر می گوید که برای نخستین بار بعد از رویکار آمدن نظام امارت اسلامی افغانستان، این شرکت توانسته است که ۸ محموله بزرگ تجارتی را از طریق زمینی به کشور ازبکستان انتقال دهد. وی افزود که اکثریت این محموله شامل میوه جات و ترکاری باب می باشد که بخش عمده اقلام صادراتی کشور را تشکیل می دهد. به گفته او قرار است که در اینده های نزدیک تسهیلات زیاد تجارتی میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد شود و فصل تازه ای از روابط متوازن میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه به وجود بیاید.
گفتنی است که شرکت دولتی ترانسپورتی افسوتر شرکت افسوتر به تعداد (۴۰) عراده وسایط بلند توناژ اکسور جرمنی را خریداری وبخش ترانسپورت خویش را تقویه نمایند . 
همچنان بعد از استقرار امارت اسلامی افغانستان توانسته به تعداد (۴۰) عراده وسایط بلند توناژ ماز وسوپر ماز را ترمیم اساسی وبه بهره برداری سپرده شده است، شرکت در نظر دارد تا با سرمایه گذاری جدید ازطریق خریداری وسایط جدید فعالیت های ترانزیتی خویش را گسترش دهد.
قابل تذکر است شرکت افسوتر یک شرکت ترانسپورتی و بارچالانی بوده که خدمات عمده آن مطابق اساسنامه ترانسپورت، بارچالانی وحفاظت اموال تجار ملی می باشد  که در هر نماینده گی با داشتن هنگرهای محافظتی ورکشاپ ها امور مربوطه را به پیش می برد.