شرکت دولتی افغان طیور در زون مشرقی افتتاح گردید

خبر.jpg

9 قوس 1402

فعالیت اساسی شرکت دولتی افغان طیور برای نخستین بار پس از سه دهه از سر گرفته شد و دیروز یک بخش مهم فعالیت های این شرکت طی مراسمی با اشتراک عبدالحمید آخند زاده، رییس عمومی شرکت های دولتی و مسئولین ذیربط در زون مشرقی کشور افتتاح گردید.
محترم آخندزاده، رئیس عمومی شرکت های دولتی در مراسم افتتاح این شرکت گفت که هیئت رهبری ریاست عمومی شرکت های دولتی در همکاری و همآهنگی رهبری وزارت مالیه مصمم است تا تمام شرکت های دولتی را به صورت تدریجی دوباره فعال نماید و آنرا به عنوان یکی از چشمه های عایداتی جدید برای تقویه بودجه ملی کشور مبدل سازد. وی علاوه کرد خرسندم که به سلسله احیای شرکت های دولتی امروز یک بخش مهم فعالیت های اساسی شرکت دولتی افغان طیور را در زون مشرقی کشور افتتاح می نمائیم. افتتاح فعالیت های شرکت به ما کمک می نماید تا در بخش تولید و عرضه گوشت مرغ، تخم مرغ، تولید موارد خوراکه و پرورش انواع محصولات گوشتی طیور به خودکفائی برسیم و بخش از تقاضای بازار را از این رهگذر اشباع سازیم. ما در تلاش استیم تا در اینده های نزدیک فعالیت های شرکت افغان طیور را در تمامی زون های کشور گسترش دهیم. هدف ما آنست تا از طریق انکشاف توسعه فعالیت های این شرکت خدمات جامع، از پرورش و جوجه کشی گرفته تا فرمولاسیون و پروسس خوراکه، ارائه محصولات درجه یک به مشتریان در سراسر افغانستان تضمین کند.
گفتنی است که شرکت افغان طیور یک شرکت با شخصیت حقوقی سهامی افغانی در سال ۱۳۶۲ تأسیس و در عرصۀ واردات گوشت باب (گوشت مرغ,گوشت گاو) تخم مرغ و تولید خوراکه و سایر مواد مورد ضرورت عملاً فعالیت  می نمود و تا سال ۱۳۷۱ فعالیت آن ادامه داشت.
 با شروع جنگ ها و تحولات در کشور تمام فعالیت های اساسی این شرکت متوقف گردید و این شرکت عملا فعالیت تجارتی نداشت.  بعد از تحولات اخیر در کشور برای نخستین شرکت فعالیت های تجارتی اش را از نو آغاز کرد. 
 هم اکنون شرکت در بخش های پرورش و چوچه کشی نژادهای با کیفیت طیور، تولید و تغذیه خوراک حیوانی، حمایت از پرورش طیور، پروسس و بسته بندی، توزیع، صادرات و تحقیق و توسعه آغاز نموده است و هدف آنست که شرکت در همکاری و هماهنگی با مقامات ذیصلاح کشور خدمات معیاری را در عرضه زنجیره تامین نیازهای بازر ارائه نماید و از طریق بکاری گیری سرمایه دورانی خویش فعالیت های اساسی شرکت را گسترش داده و در بخش کاریابی و درآمدزائی به کشور کمک نماید.